Op zoek naar het tofste bedrijf van Nederland binnen de E-commerce? Die heb ik gevonden! Als student wil je een bedrijf waar je veel leert maar ook zeker een beetje vrijheid ontvangt omdat je je dan gerespecteerd voelt en daardoor beter presteert.

De afgelopen twee weken waren intens maar super leerzaam. Waar zal ik beginnen…. via stagemarkt scrolde ik urenlang langs de vele bedrijven die een stageplek vrij hadden. En daar was dan Woosa. Gelijk pakte ik mijn telefoon en belde op, aan beide kanten van de lijn klonk er enthousiasme. Een paar weken later en hier zit ik dan in het HQ van Woosa. Alweer twee weken zijn er voorbij. Wat gaat de tijd snel.

Ik herinner me nog de eerste dag we kregen gelijk een uitgebreide training van Jessica. De eerste week was heel erg leerzaam en leuk. De tweede week moesten we beginnen met cold calling super spannend maar zo wat ben ik hierdoor uit mijn comfort zone gekropen in dit gebied. Ik mag wel zeggen dat ik super trots ben op mezelf

Jessica is een super aanvoerster (baas) ze heeft heel erg veel humor en ze maakt de werkvloer een hele fijne plek. Woosa is echt een plek om te groeien als persoon en dingen te leren. Je kan echt jezelf zijn bij Woosa. Ik zie uit naar de komende weken.

Thank you Woosa!

Sharlene Fabienne


Hi Lezer, mijn naam is Amber. Ik zit in mijn tweede jaar van de opleiding Junior Accountmanager. Deze opleiding doe ik op het ROC in Hilversum. Dit jaar moet ik twee maanden stage lopen, 5 dagen in de week. Deze stage loop ik bij Woosa. Hoe mijn eerste twee weken hier gingen vertel ik je in dit blog.

Maandag 12 november ben ik begonnen aan mijn eerste stagedag. Wat vond ik dat spannend zeg. De eerste week hebben we super veel informatie gekregen. Over wat WooCommerce nou precies inhoudt en hoe we een verkoopgesprek moeten houden. Ook zijn we naar de E-commerce Expo geweest een beurs in Kortrijk. Het was echt een leuke ervaring om daar een kijkje te nemen. De rest van de week oefenden we met verkoopgesprekken en begonnen we met het zoeken van potentiële klanten.

In de tweede week zijn we begonnen met het bellen van potentiële klanten. Dat vond ik zo spannend maar door veel te oefenen weet ik dat het goed gaat komen. Ik deed eerst cold calling maar dat vond ik nog erg lastig. Ik bel nu de klanten die wel al WooCommerce hebben en wij bieden die klanten een gratis review aan. Wij testen met een panel van webshops de gebruiksvriendelijkheid, snelheid en toegankelijkheid. Woensdag ging het bijvoorbeeld heel erg goed. Het bellen ging goed en wat is dat een fijn gevoel zeg.

We zijn ook bezig met het YouTube kanaal van Woosa elke vrijdag wordt er een video geüpload. Wij laten in die video zien hoe het achter de schermen gaat bij Woosa en vertellen wat we die week gedaan hebben.

De eerste twee weken zijn supersnel gegaan. Heb al veel geleerd en denk dat ik nog veel meer hier ga leren.