De beste support voor onze WooCommerce plugins

‘Elke klant verdient een aparte benadering’

Woosa wil graag dicht bij de klant staan, en dat doen we onder meer door onze persoonlijke WooCommerce plugin support. Onze expert op dit gebied, Remco Geenjaar, vertelt:

‘Ik ben opgegroeid met computers, en bouwde al vroeg websites. Maar ik heb ook de ervaring die we allemaal kennen: lang in de wacht staan bij een provider, ‘geholpen’ worden door iemand die niet echt antwoord heeft op je vraag, van het kastje naar de muur gestuurd worden… Dat is wat ik bij de Woosa support wil aanpakken. We lossen het zelf op, of we zorgen dat iemand anders het oplost. Daarnaast word je in het Nederlands geholpen, snel en met kennis van zaken, dat is vrij uniek in de markt van plugins.’

Beginner of expert? Altijd hulp op jouw niveau

‘Onze klanten variëren van beginners met algemene vragen, tot experts die een technische detailvraag hebben over een van onze WooCommerce plugins. Dat vind ik meteen het leukst aan mijn werk: je moet elke keer weer inschatten wat iemand weet, en hoe je het ’t best kunt uitleggen om het probleem op te lossen. Elke klant verdient een aparte benadering. Uit een kort gesprek of een eerste email kun je wat dat betreft al veel afleiden.

De meest voorkomende support vragen gaan over fouten of vergissingen bij de instellingen van onze plugins. Die kunnen we zelf oplossen, soms over de telefoon, soms door mee te kijken op de computer van de gebruiker. Meekijken vereist toestemming, maar de klant hoeft geen inloggegevens te delen, dat is voor onze klanten heel belangrijk. De informatie die we zo krijgen helpt ook weer om onze WooCommerce plugins te blijven verbeteren. Soms leer ik meer van de klant dan zij van mij!’

We gaan ver in onze plugin support

‘De andere groep van veel voorkomende problemen betreft de configuratie van de hosting provider, die foutmeldingen of andere problemen geeft. Daarvoor moeten we veel kennis hebben van alle hosting providers in Nederland — het zijn er behoorlijk veel. Zij werken vaak met bepaalde programma’s, maar toch kunnen er oneindig veel instellingen net even anders geconfigureerd zijn. Dat kan een storing opleveren in een van onze plugins, welke daardoor op het ene platform wel, en op het andere niet optreedt.

Vaak komen we er zelf uit met de klant, maar af en toe nemen we dan contact op met de hosting provider. Ik blijf zelf verantwoordelijk voor de juiste oplossing, en ‘vertaal’ de oplossing van de hosting provider naar een helder antwoord voor onze klant. Zo hoeven we niemand van het kastje naar de muur te sturen, en hoeft de gebruiker ook niet telkens zijn probleem opnieuw uit te leggen.

Het gaat uiteindelijk allemaal over gebruiksgemak: het moet gewoon goed werken. Bijna niemand wil onder de motorkap kruipen, en terecht. Onze WooCommerce plugins zijn onderdeel van een grotere online constructie, en pas als de hele ‘keten’ functioneert, heeft de klant echt de toegevoegde waarde die wij willen bieden.

Zoals ik zei, ik groeide op met computers, sites bouwen, games ontwikkelen… ik kruip juist graag onder de motorkap, en vind het prachtig om te zien hoe je door iets kleins te bouwen een systeem opzet dat grote gevolgen kan hebben. Het is een vorm van moderne magie!’

WooCommerce plugin support nodig?

Woosa en Remco helpen je graag verder. Heb je een vraag over onze plugins, werkt er iets niet goed of heb je hulp nodig bij het bouwen van een eigen WooCommerce plugin? Neem dan contact op met Remco. Hij kijkt graag samen met jou hoe we je kunnen helpen. 

Meer informatie

Voor wie sommige zaken liever zelf uitzoekt, hebben we op onze kennisbank alle basisinformatie neergezet. Met de uitleg op die pagina’s heb je snel door hoe je jouw WooCommerce plugin optimaal kan gebruiken. Je kunt ook lid worden van onze Facebook-groep, daarmee blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen over al onze WooComerce plugins.