woosa-verzenden

bol.com bestellingen importeren in WooCommerce

De producten die jij publiceert worden verkocht op bol.com. Dit betekent dat bol.com de bestellingen ontvangt. Om ervoor te zorgen dat jouw WooCommerce besteloverzicht synchroon loopt, importeren we alle niet verzonden bol.com bestellingen in WooCommerce. Op die manier kun je alle bestellingen eenvoudig verwerken vanuit jouw WooCommerce besteloverzicht.

Je kunt de bol.com bestellingen herkennen aan het vinkje in het WooCommerce besteloverzicht.

Ontbrekende producten importeren

Soms worden er producten op bol.com verkocht, die nog niet gesynchroniseerd zijn met WooCommerce. In dat geval zullen wij deze producten aan de hand van de EAN code synchroniseren of aanmaken in WooCommerce. Zolang dit proces in gang is, zal de bestelstatus Importing missing products… zijn. Dit veranderd zodra de import succesvol is afgerond.

Bestelling verzenden

Bol.com stelt het verplicht per besteld product een track & trace code aan te leveren. Om bestellingen te verzenden en de bestelstatus direct te wijzigen in bol.com dien je op Verzend te klikken op de bestel detailpagina. Deze knop vind je achter elk product in de bestelling en is alleen beschikbaar als de bestelstatus Importing missing products… verdwenen is.

Retouren

Aangezien bol.com de bestellingen verwerkt, ontvangt zij ook in 90% van de gevallen de retouren. Als bol.com een retour heeft ontvangen voor jouw webshop, ontvang jij een notificatie in de bestelling.

  1. Ga naar de bestelling en kijk onder bol.com retouren of er achter (1) In behandeling staat
  2. Klik op de (1) In behandeling als dit het geval is en verwerk de retour

Heeft niet bol.com, maar jijzelf de retour ontvangen? Dan dien je onder bol.com retouren de retour handmatig aan te melden door op Voeg retour toe te klikken. Je kunt dan kiezen welk product er is geretourneerd en met welke reden.

Ga terug