Redenen waarom een product niet gepubliceerd wordt op bol.com

Als de publicatie van een product op bol.com mislukt, kan dit verschillende redenen hebben. Woosa geeft middels de bol.com WooCommerce plugin een publicatie status terug. In twee gevallen is het product niet succesvol gepubliceerd op bol.com.

  • Mislukt
    Herkenbaar door het rode uitroepteken in het product overzicht
  • On hold
    Herkenbaar door het gele oog-icoon in het product overzicht

De redenen

  • bol.com heeft onvoldoende content beschikbaar voor het product
    Als er te weinig content beschikbaar is, wordt het product niet gepubliceerd. Op dit moment kun je de content handmatig verrijken door in te loggen in je bol.com verkoopaccount. De bol.com WooCommerce plugin herkent automatisch, als bol.com het product wel gepubliceerd heeft.
  • Je verkoopprijs is te hoog
    bol.com hanteert een maximum verkoopprijs. Zit je boven deze prijs? Dan wordt je product niet gepubliceerd.
  • Je EAN code is niet bekend
    Als je eigen merk producten verkoopt, dien je EAN codes aan te schaffen. Deze EAN codes moeten verwerkt worden in de Europese database. Het kan zijn dat deze verwerking nog niet bij bol.com plaats heeft gevonden. In dat geval kun je het na 24 uur nogmaals proberen. Het kan natuurlijk ook zijn dat je een typefout hebt gemaakt!
Ga terug